(advertenties)
(advertenties)

Heb je het gevoel dat je alles hebt geprobeerd om trainingen te stimuleren en je fysieke activiteiten naar een hoger niveau te tillen? Als je nog niet aan cannabis hebt gedacht, lees dan verder. We geven je namelijk vier manieren waarop wiet bijdraagt aan een actievere levensstijl.

Cannabis is een heilzame plant. Geen wonder dus dat gezondheid en wiet hand in hand gaan. Toch zullen veel mensen het gebruik ervan vooral associeren met ontspanning. Onterecht. Wiet kan namelijk ook een belangrijke rol spelen in een gezonde, actieve levensstijl die voeding, evenwichtig (werk)leven én fysieke activiteiten combineert. Ontdek hier vier manieren waarop wiet jouw actieve levensstijl boost.

#1: Voldoende rust

Om te beginnen, hoe vaak je ook traint of gezond eet… een essentieel ingrediënt voor een goede gezondheid is voldoende rust. Wiet, en dan vooral een indica of indica-dominante hybride, brengt ons in een staat waarin we eenvoudig ontspannen en kunnen afdrijven naar dromenland. Of het nu gaat om power naps of om een ​​volledige nachtrust; wiet helpt.

LEES OOK: 4 wietsoorten voor als je een nacht écht goed moet slapen

#2. Wiet en yoga

Steeds meer yogastudio’s in landen waar wiet volledig legaal is betrekken wiet bij hun lessen. Met name microdoseringen zijn in trek. Het is natuurlijk niet de bedoeling om knetterstoned aan yoga te doen. Een kleine dosis daarentegen kan de prestaties aanzienlijk verbeteren.

Combineer de kleinste hoeveelheid cannabis eens met een intense yogales of zelfs goede, diepe rekoefeningen. Wiet en yoga zijn gemaakt om te synchroniseren; het zal je helpen de ervaring naar een hoger niveau te brengen.

ZIE OOK: Video – Geniet van een lesje yoga met CBD, THC of beide

#3. Wiet tijdens een training

Wiet kan een belangrijke rol spelen in een gezonde, actieve levensstijl die voeding, een evenwichtig (werk)leven én fysieke activiteiten combineert [Shutterstock/RomarioIen, bewerkt]

Zoek actie op in de sportschool. Het is niet aan te raden om stoned te worden voordat je naar de gym gaat of deelneemt aan een training. Maar een paar haaltjes van een verdamper voor de juiste gemoedstoestand biedt een goede manier om geconcentreerd aan de slag te gaan. Zet als het even kan ook een koptelefoon op met je favo muziek en laat je lichaam meegaan op de stroom.

Met de juiste soort is wiet ook een geweldige motivator. In dit geval wil je hier een sativa-dominante soort gebruiken en – nogmaals – niet teveel van tevoren. De truc is ervoor zorgen dat je hoofd niet in de wolken komt. Focus is het ultieme doel.

LEES OOK: Deze CBD-producten mogen niet ontbreken bij het sporten

#4. Cooling down

Eindelijk, na een intense training is het tijd om af te koelen en wat pijnlijke spieren te kalmeren. Wrijf CBD of geactiveerde THC-crème op spiergroepen die hard hebben gewerkt. Gebruik een beetje wietolie of damp om snel te ontspannen. Bovendien is wiet is een bekend ontstekingsremmend middel en werkt het goed tegen de pijn

MEER LEZEN: 6 x hoe cannabis de hersteltijd na sporten verkort

[Openingsfoto: Shutterstock/Bojan Milinkov]
(advertenties)