(advertenties)
(advertenties)

Veel consumenten van CBD merken een positieve en ontspannen stemming. En dat kan helpen als je mediteert. Ontdek hier vijf wetenswaardigheden over CBD en meditatie.

Cannabidiol (CBD) is een bestanddeel in wiet dat bekend staat om zijn helende effecten. Vooral bij fysieke pijn, ontsteking en angst. Maar CBD is ook een bekende ontstresser. Het ontspant en draagt bij aan een positieve mindset. En dat zijn natuurlijk hele bruikbare eigenschappen als je gaat mediteren.

Deze voordelen raken steeds meer ingeburgerd in het dagelijks leven van atleten, yoga-instructeurs en mensen die lange, stressvolle dagen werken. Ook mensen die mediteren ontdekken het nu. CBD kan namelijk helpen om gemakkelijker toegang te krijgen tot een rustige gemoedstoestand.


LEES OOK:


Meditatie staat erom bekend stress te verminderen. En het biedt mensen de nodige tools om op een gezonde manier aan hun problemen te werken. Hier zijn vijf dingen die je moet weten als je CBD en meditatie wilt combineren.

#1. Resultaten zijn persoonsgebonden

De heilzame eigenschappen van cannabidiol zijn nog niet zo heel lang geleden ontdekt. Er zijn dus nog niet zoveel klinische studies gedaan. Laat staan naar CBD bij meditatie. De meeste ideeën over het gebruik ervan zijn dus vooral gebaseerd op anekdotisch bewijs.

Sommige mensen merken dat CBD hen kalm maakt voordat ze mediteren. Het helpt vooral om gedachten te beheersen en ontspannen te blijven tijdens de meditatiesessie. Anderen merken juist dat CBD een opbeurend effect heeft. Ieder mens is anders en daardoor ook de effecten van CBD.

#2. Het kost tijd

CBD is een complexe verbinding die soms niet meteen resultaat oplevert. Het bestanddeel werkt op een interessante manier met het lichaamseigen endocannabinoïden-systeem; hoe vaker je het consumeert, hoe ontvankelijker je lichaam ervoor wordt. Het kan voor sommige mensen een paar weken duren voordat zij de voordelen volledig ervaren.

CBD bevordert bewustzijn en focus waardoor gedachten in het moment blijven. Dat is heel belangrijk als je mediteert.

#3. CBD verbetert je humeur

Veel consumenten melden dat ze zich positiever en meer ontspannen voelen na het consumeren van CBD. En dat kan helpen bij meditatie. Het bestanddeel bevordert ook bewustzijn en focus waardoor gedachten in het moment blijven. Vooral dat laatste is heel belangrijk als je mediteert.

#4. De consumptiemethode

CBD-producten hebben een bepaalde tijd nodig om een ​​merkbaar effect te produceren; het varieert afhankelijk van het product dat je gebruikt en de dosering. Zorg ervoor dat je de etiketten leest en geef CBD voldoende tijd om in je systeem te raken voordat je begint met mediteren.

Verdamp je bijvoorbeeld CBD-wiet of drink je CBD-thee, dan zal je de effecten sneller merken dan wanneer je CBD-olie gebruikt. Neem je eenmalig CBD-olie dan zal je zelfs weinig merken. Neem je langere tijd driemaal daags CBD-olie, dan profiteert je vrijwel constant van de voordelen.

#5. CBD zal meditatie niet maken of breken

Meditatie is een proces dat tijd en moeite kost, vooral als je net begint met oefenen. Hoewel CBD kan helpen om toegang te krijgen tot een meer ontspannen en stabiele gemoedstoestand, betekent dit niet dat het meditaties naar magische hoogtes brengt. Het is en blijft een hulpmiddel.

Als je begint, zoek dan naar begeleidende meditatie-apps en -video’s en oefen regelmatig. Hoe vaker je mediteert, hoe beter je erin wordt.

[Openingsfoto: Shutterstock/sun ok]
(advertenties)