(advertenties)
(advertenties)

Het gebruik van wiet bij pijn neemt toe. En dat is een goede zaak, want wiet is een natuurlijk middel dat pijnstillend werkt, zonder de bijwerkingen en risico’s op verslaving van opioïden. Cannabis is alleen niet net zo krachtig als zware pijnstillers. Maar er zijn gelukkig manieren om de pijnstillende effecten van wiet te boosten, zoals deze zeven.

Booster #1: gezonde vetten

Eet gezonde vetten net voor of tijdens het toedienen van medicinale wiet. Gezonde vetten zorgen voor een betere opname van cannabinoïden in het lichaam. Gezonde vetten zitten in avocado’s, vette vis, olijf- en hennepzaadolie, noten, zaden en pitten, bonen en kokosolie. Ook in het vlees van grasgevoerd (biologisch) vlees zitten gezonde vetten.

Booster #2: terpenen

Leer over de werking van terpenen. Dit zijn de aromatische bestanddelen in wiet die voor smaak en geur zorgen. Echter hebben deze stofjes ook een heilzame werking én kunnen ze de werking van bepaalde cannabinoïden versterken.

Lees meer:

Booster #3: zalf

Wietzalf gebruiken op de plek waar de pijn zit, vergroot het effect. Je brengt de werkzame bestanddelen namelijk direct aan op de plaats waar ze het hardst nodig zijn.

Booster #4: gezonde cannabisproducten

Verzeker jezelf ervan dat jouw cannabisproduct van hoge kwaliteit is. Informeer bij de leverancier of kweek je cannabis zelf. Dan weet je écht zeker dat de wiet is gekweekt zonder pesticiden en extreme groeiboosters.

Booster #5: goed doseren

Er is helaas geen standaard doseringstabel beschikbaar bij cannabis. De juiste dosering is voor iedereen verschillend en je zal zelf moeten ontdekken wat voor jou werkt. Start daarom met een lage dosis en bouw rustig op. Zo voorkom je dat je ineens teveel neemt en mogelijk een onprettige ervaring hebt. Door rustig op te bouwen voorkom je dit en ontdek je wat voor jou werkt.

Lees meer:

Booster #6: goede voeding

Vermijd voeding die ontstekingen kan veroorzaken. Dit is met name geproduceerde en bewerkte voeding. Daarin zitten namelijk veel suikers, conserveermiddelen en chemische geur-, kleur- en smaakversterkers. Eet daarentegen zo natuurlijk mogelijk; vermijd voeding uit pakjes en zakjes maar koop je producten vers.

Booster #7: neem niet te veel

Sluit een beetje aan op #5, maar dit is ook van toepassing op ervaren gebruikers die hun dosis kennen. Ook dan kan je in de verleiding komen om bij heftige pijn meer te nemen. Pas hiermee op. De juiste dosis luistert heel nauw bij wiet en meer is lang niet altijd beter. Sterker nog: meer kan juist voor een onprettig gevoel zorgen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zoek een dosis die voor jou werkt en wijk daar niet te veel van af.

[Openingsbeeld: Shutterstock/Oprea George]

(advertenties)