(advertenties)
(advertenties)

Charlotte’s Web, het in CBD-wiet gespecialiseerde bedrijf van de gebroeders Stanley uit Colorado, heeft in een graanveld in Kansas een advertentie van wel 300.000 vierkante meter(!) laten maken. Het ontwerp is afkomstig van kunstenaar Shepard Fairey.

Alweer bijna tien jaar geleden, in 2011, ontwikkelden de broers Joel, Jesse, Jon, Jordan, Jared, Josh en Austin Stanley een CBD-dominante cannabis cultivar (wietsoort) in hun kwekerij in Colorado. Ze noemden de nieuwe soort Charlotte’s Web, als eerbetoon aan Charlotte Fygi, een jonge epilepsie patiënte, wiens levenskwaliteit sterk verbeterde door het gebruik van CBD. Zowel Charlotte Fygi als de broers Stanley werden wereldberoemd door de documentaires van Sanjay Gupta op CNN.

De ‘Trust the earth’ poster van Studio Number One in New York. Foto: Studio One.

In oktober 2019 onthulde Charlotte’s Web het resultaat van hun samenwerking met Shepard Fairey. Deze street/stencil artist brak door met zijn OBEY motief en de Obama HOPE poster en groeide uit tot gerespecteerd kunstenaar en vormgever. In New York verscheen een muurschildering van ruim vijftien bij zes meter, met het ontwerp dat zijn Studio Number One maakte voor Charlotte’s Web. Zonder de naam van het bedrijf, maar met de slogans Trust The Earth – vertrouw de aarde – en Hemp For Natural Health – hennep voor natuurlijke gezondheid.

Charlotte’s graancirkel

Hetzelfde ontwerp is deze maand op een iets grotere schaal uitgevoerd, in een graanveld in McPherson, in de staat Kansas. Een boer was een week lang bezig om, met behulp van GPS data, een versie te maken van maar liefst driehonderdduizend vierkante meter. Het bedrijf zelf spreekt van een kunstinstallatie, als onderdeel van de Trust The Earth campagne, bedoeld om aandacht te vragen voor de behoefte aan betere en gelijke toegang tot van hennep gemaakte CBD-producten in elke staat.

De 300.000 vierkante meter grote advertentie van Charlotte’s Web. Foto: Charlotte’s Web

Deanie Elsner, CEO van Charlotte’s Web, verklaarde in een persbericht: ‘Dit kunstwerk is de visuele en natuurlijk levende belichaming van de missie van Charlotte’s Web om de helende krachten van planten te ontketenen… We hopen dat dit velen inspireert om met ons mee te vechten in de strijd voor degelijke regulering op federaal en staatsniveau.’ In het prachtige korte filmpje dat het bedrijf over het project maakte, zegt de voice-over:

‘Dit is voor de boeren. Voor de veteranen. Voor de kinderen. De ouders. Voor iedereen op aarde die gelooft in de kracht van hennep. Dit symboliseert de mannen, vrouwen en kinderen die vertrouwen op planten om een revolutie teweeg te brengen in de zorg voor zichzelf en anderen. Dit is voor de strijders die voor ons het recht hebben bevochten om hennep als optie te kiezen. Voor de families die vechten voor natuurlijke alternatieven.’

‘En dit is voor Charlotte, het kleine meisje dat een beweging inspireerde en ons liet zien dat we allemaal behoefte hebben aan toegang tot de kracht van planten. Omdat dit niet alleen kunst is. Dit is onze missie. Dit was de reden dat onze oprichters, de gebroeders Stanley, Charlotte’s Web begonnen. Om iedereen de kans te geven een helpende hand te reiken naar moeder natuur. Dit is ons gevecht, elke dag. Vecht met ons mee voor toegang tot hennep.’

[Openingsbeeld: YouTube/Charlotte’s Web]
(advertenties)